VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY Realitní činnosti s.r.o.
I. Definice pojmů
Pro účely těchto VOP, pokud není uvedeno jinak, se rozumí:
“Realitní činností” nákup a prodej nemovitostí, zprostředkování nákupu, prodeje a pronájmu nemovitostí, bytů a nebytových prostor, včetně zprostředkování převodu družstevního podílu v bytovém družstvu.
“Realitní kanceláří” společnost Realitní činnosti s.r.o., IČ: 21345139, se sídlem Za Poříčskou bránou 389/20, Karlín, 186 00 Praha 8, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze.
“Realitním makléřem” fyzická osoba oprávněná k provozování realitní činnosti na území České republiky, která je smluvně oprávněna zastupovat Realitní kancelář.
“Klientem” fyzická či právnická osoba, které Realitní kancelář poskytuje služby na základě smluvního vztahu. Za klienta se nepovažuje protistrana zprostředkovávané služby.
“Smlouvou” písemná smlouva nebo ústní dohoda o poskytování realitních služeb uzavřená mezi Realitní kanceláří a Klientem.
II. Etický kodex
Realitní kancelář a její makléři se při poskytování služeb řídí zájmy Klienta, právním řádem České republiky a interním kodexem.
III. Smluvní vztahy
Realitní kancelář a její makléři zastupují Klienta na základě jasně definovaného oprávnění v dohodnutém rozsahu. Smluvní vztahy se řídí příslušnými zákony České republiky.
IV. Odměna
Za poskytnuté realitní služby náleží Realitní kanceláři dohodnutá odměna (provize). Plátcem provize je, není-li dohodnuto jinak, objednatel služeb. Realitní kancelář je povinna vystavit řádný daňový doklad o vyúčtování odměny.
V. Blokovací depozitum
Blokovací depozitum je část kupní ceny, jejímž složením zájemce vyjadřuje zájem o koupi nemovitosti. Do podpisu kupní smlouvy zůstává majetkem zájemce. Jeho použití je definováno ve Smlouvě o rezervaci nemovitosti.
VI. Postup při prodeji/pronájmu
Standardní postup při prodeji nebo pronájmu nemovitostí je zveřejněn na webových stránkách Realitní kanceláře.
VII. Úschova peněžních prostředků
Realitní kancelář je oprávněna přijímat blokovací depozitum pouze do výše své odměny. Tyto prostředky musí být uloženy na speciálním rezervačním účtu. Ostatní peněžní prostředky Klienta musí být uschovány prostřednictvím banky, notáře nebo advokátní kanceláře.
VIII. Stav nemovitosti
Realitní kancelář a její makléři jsou povinni poskytovat objektivní informace o stavu nemovitosti. Neodpovídají však za škodu vzniklou v důsledku zamlčení či uvedení nepravdivých údajů Klientem.
IX. Minimální rozsah služeb
Realitní kancelář poskytuje standardní služby zahrnující prohlídku nemovitosti, konzultaci ceny, uzavření smlouvy, obstarání dokumentů, inzerci, organizaci prohlídek, přípravu smluvní dokumentace a účast při předání nemovitosti.
X. Informační povinnost
Realitní kancelář průběžně informuje Klienta o vývoji poskytovaných služeb.
XI. Reklamace
Realitní kancelář se řídí Reklamačním řádem zveřejněným níže pod těmito VOP. Klient může kdykoliv vznést písemnou stížnost na kvalitu poskytovaných služeb.
XII. Identifikační povinnost
Realitní kancelář je povinna provádět identifikaci Klienta dle zákona č. 253/2008 Sb. (AML zákon).
XIII. Pojištění odpovědnosti za škodu
Realitní kancelář a její makléři jsou povinni mít uzavřené pojištění profesní odpovědnosti za škodu.
XIV. Mimosoudní řešení sporů
V případě sporu má Klient právo na jeho mimosoudní řešení prostřednictvím České obchodní inspekce.
Kontaktní údaje:
Realitní činnosti s.r.o.
Za Poříčskou bránou 389/20, Karlín, 186 00 Praha 8
IČ: 21345139
Email: info@rtea.cz
REKLAMAČNÍ ŘÁD společnosti Realitní činnosti s.r.o.
Realitní kancelář Realitní činnosti s.r.o. je společností, jejímž cílem a posláním je poskytovat našim klientům vysoce kvalitní služby spojené s prodejem, nákupem, pronájmem, financováním a správou nemovitostí.
Avšak i přes veškerou možnou snahu našich makléřů nelze vyloučit situace, kdy klienti nejsou plně spokojeni s našimi službami či postupem naší realitní kanceláře. Tento reklamační řád stanovuje náležitosti a podmínky řešení reklamací a stížností podaných v rámci služeb poskytovaných Realitní kanceláří Realitní činnosti s.r.o.
Článek I. Vymezení pojmů
„Realitní kancelář“ nebo „Realitní kancelář Realitní činnosti s.r.o.“, IČO: 21345139, se sídlem Za Poříčskou bránou 389/20, Karlín, 186 00 Praha 8, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, se rozumí právnická osoba podnikající na území České republiky, jejímž hlavním předmětem podnikání je realitní činnost a zprostředkování obchodu a služeb.
„Klientem“ se rozumí jakákoliv fyzická či právnická osoba, které Realitní kancelář Realitní činnosti s.r.o. poskytuje služby na základě smluvního vztahu.
„Reklamačním řádem“ se rozumí dokument informující klienta o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění odpovědnosti za vady poskytovaných služeb („reklamace“) včetně údajů o tom, kde lze reklamaci uplatnit.
Článek II. Způsob uplatnění reklamace
Shledá-li klient, že postup realitní kanceláře nebyl vyhovující, byl v rozporu se smlouvou uzavřenou oběma stranami nebo bude-li mít jiné připomínky či výhrady, je oprávněn je bezodkladně uplatnit u Realitní kanceláře Realitní činnosti s.r.o., a to následujícími způsoby:
a. písemně poštou na adresu sídla Realitní kanceláře Realitní činnosti s.r.o.;
b. prostřednictvím emailu na adresu: info@rtea.cz.
Realitní kancelář je povinna sepsat o každé přijaté reklamaci, která je u ní uplatněna, reklamační protokol. Ten může být veden i elektronicky. Klient má právo na kopii tohoto reklamačního protokolu.
Článek III. Postup vyřízení reklamace
O reklamaci bude realitní kanceláří rozhodnuto bez zbytečného odkladu, avšak nejpozději do 30 dnů ode dne, kdy byla realitní kanceláři doručena.
Realitní kancelář posuzuje každou reklamaci individuálně a s přihlédnutím k okolnostem každého případu.
Reklamaci může realitní kancelář uznat jako oprávněnou nebo neoprávněnou:
V případě, že realitní kancelář uzná reklamaci za oprávněnou, provede všechny úkony k odstranění nežádoucího stavu a poskytne klientovi náhradu. Náhrada je poskytována zejména odstraněním závadného stavu a nelze-li závadný stav odstranit, pak přiměřenou slevou z ceny poskytovaných služeb.
V případě, že realitní kancelář uzná reklamaci za neoprávněnou, informuje o tom bezodkladně klienta, včetně způsobu vyřízení reklamace a odůvodnění svého rozhodnutí.
Článek IV. Náležitosti reklamace
Každá reklamace musí pro její včasné a řádné vyřízení obsahovat:
a. identifikaci klienta a kontaktní údaje (jméno a příjmení, datum narození nebo rodné číslo, bydliště, v případě právnické osoby její obchodní firmu, IČO, sídlo a osobu oprávněnou k jednání za společnost, telefonní a e-mailové spojení);
b. předmět reklamace, včetně evidenčního čísla obchodního případu, kterého se podání týká;
c. popis významných skutečností a dalších údajů, včetně potřebné dokumentace, kterou klient považuje za rozhodnou.
d. K podání a vyřízení reklamace slouží reklamační protokol Realitní kanceláře Realitní činnosti s.r.o. K reklamaci musí být v prosté kopii přiloženy dokumenty, jichž se klient dovolává nebo kterých se reklamace týká.
Článek V. Náklady spojené s řešením reklamace
Náklady na vyřízení reklamace nese realitní kancelář. V případě, kdy bude stejným klientem opakovaně uplatněna stejná reklamace bez uvedení nových relevantních zjištění, nebo v případech zjevně neoprávněné reklamace, může realitní kancelář účtovat náklady na vyřízení reklamace klientovi.
Článek VI. Postup při námitce klienta proti vyřízení reklamace
Námitky proti řešení reklamace realitní kanceláří je klient oprávněn písemně zaslat vedení společnosti Realitní činnosti s.r.o. na adresu: Za Poříčskou bránou 389/20, Karlín, 186 00 Praha 8. Jednatel společnosti se k podané námitce vyjádří ve lhůtě do 3 (tří) pracovních dnů.
Článek VII. Závěrečná ustanovení
Reklamační řád je zveřejněn na internetových stránkách www.rtea.cz.
Realitní kancelář Realitní činnosti s.r.o. si vyhrazuje právo v případě potřeby tento reklamační řád měnit.